KPN introduceerde in september al nieuwe abonnementen, die moesten zorgen dat klanten meer gaan betalen voor het gebruik van data. Topman Eelco Blok is echter nog niet tevreden. ,,Zowel de prijzen van abonnementen als de subsidies van telefoons als de marketing kunnen beter.”

Het bedrijf wil binnen enkele maanden nieuwe abonnementen introduceren, die zowel beter moeten concurreren op prijs als op dienstverlening. Met toegevoegde diensten doelt het bedrijf op internetdiensten als Spotify. Hoe de abonnementen er precies uit moeten zien, wilde het bedrijf niet toelichten.

Kostenflexibiliteit

Van het totaal aantal klanten waren er eind vorig jaar 3,1 miljoen abonnee en 2,2 miljoen prepaid klant. KPN zegt weinig klanten te hebben geworven in het afgesloten kwartaal.

,,We hebben niet genoeg kostenflexibiliteit in Nederland ten opzichte van onze concurrenten”, zei Blok. Hij zei dat te willen veranderen door de aangekondigde reorganisaties.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl